World of Darkness liknar vår egen värld, men är mörkare, mer slingrande, mer konspiratoriskt. Mänskligheten håller på att förlora hoppet samtidigt som de är byte för, och manipuleras av övernaturliga varelser som vampyrer, varulvar och Wraiths. Dessa varelser inte dock är ensamma rovdjur som jagas ner och förstörts, utan de är många och intelligenta, tillräckligt för att bilda hemliga sällskap, utveckla olika fraktioner och lojaliteter och använda människor som brickor i maktkamper och mordiska lekar som ofta fortsätter i århundraden eller årtusenden.

Dock så finns det vissa som står emot det övernaturliga och försöker skapa ordning och sätta stopp för dessa "monster" när helst de kan. Dessa är vad vi kallar för jägare. Dessa jägare gör (nästan) vad som helst för att rädda mänskligheten samtidigt som de är hindrade av den mänskliga världen. Bryter de mot människornas lagar så kommer det att få konsekvenser.

Den kampanjvärld vi spelar i skiljer sig lite från den ursprungliga World of Darkness. Fenomenet jägare är till exempel inte någon ny företeelse utan det har funnits i flera generationer. Dock så är de inte särskilt strukturerade. Det finns inget "Hunter.net" där man kan hitta och prata med andra jägare. Jägarna bildar istället grupper, så kallade celler, som jagar tillsammans. Storleken på dessa celler varierar från ensamma jägare till grupper på upp till ett dussin. Oftast har dessa celler kontakt med varandra, så någon sorts struktur finns ändå och det händer att celler går samman i vissa jakter, även om det är ovanligt.

Förhoppningsvis så kommer spelet att bli ett hopkok av TV-serierna "Supernatural" och "Arkiv X"

 

GTranslate

English French German Italian Portuguese Russian Spanish